Școala de vară E-SPACE 

Anotimpul solar ne-a adus și mai multă culoare în cadrul Școlii de vară E-SPACE, la Colegiul Național „Roman-Vodă”. 

Mulți dintre membrii echipei Eco au avut parte de experiențe noi de învățare: ateliere de dezvoltare durabilă, ateliere de învățare outdoor, vizite, sesiuni informative, dezbateri, ateliere de tip Arts & crafts. Unele activități au presupus exersarea limbii engleze, altele au solicitat abilitățile practice, răbdarea și creativitatea, la unele activități au fost necesare mobilitatea și gândirea critică. Ce a rezultat? Multă culoare pe chipurile participanților, freamătul revederii (în vacanță), concursuri, premii, diplome, bijuterii inedite din creioane, materiale textile, hârtie și altele.

E-SPACE a însemnat pentru toți cei prezenți învățare cu sens, economie circulară, prietenie și dezvoltare.

Proiectul E-SPACE este implementat pe mai multe continente (Asia, Africa Europa), în școlile din rețeaua ES, care dezvoltă programe de educație pentru mediu. La apelul Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie au răspuns mai multe unități de învățământ, dar pentru implementarea acestui proiect pilot în România, au fost selectate doar douăsprezece școli. Colegiul Național „Roman-Vodă” este una dintre unitățile selectate să desfășoare activități în perioada februarie-octombrie, sub umbrela Advancing Circular Economy.

În cele două zile ale Școlii de vară E-SPACE, elevii au avut oportunitatea de a învăța despre economia circulară de la Anișoara Stoica, inspector Biroul Monitorizare Mediu, din cadrul primăriei Roman și de la Patricia Stoica, studentă la Arizona State University, de a participa la ateliere în aer liber și la ateliere Arts and Crafts. Elevii au avut, de asemenea, șansa de a vizita CAREMIL-SRL, producător și exportator de textile, vizită din urma căreia au învățat cât de riguros este procesul de creare a unui produs textil, câte etape și acțiuni sunt necesare în acest sens. 

După încheierea activităților, am decis să întreb câțiva participanți cum li s-au părut aceste două zile: 

Ingrid: 

„Atelierele școlii de vara au avut câte ceva din toate. Am descoperit sustenabilitatea la nivel local, am gustat puțin din ce însemna eco în SUA, iar după sesiunile de teorie am avut și practică în cadrul atelierelor de lucru manual. Am rămas plăcut impresionată după vizita la Caremil, pentru că am văzut pentru prima dată ce înseamnă sustenabilitate la nivel macro.”

Nicola:

„În opinia mea, atelierele școlii de vară au fost creative, inovative și distractive. Mi-a plăcut foarte mult activitatea din mai multe motive. Mi-a plăcut și conceptul de a face ceva nou din lucruri vechi, de a recicla, mai ales că mai făcusem asta și în timpul anului școlar. Mi-au plăcut foarte mult și oamenii care au participat la școala de vară, mi-am făcut prieteni mulți, prieteni internaționali, dacă pot zice așa, Patricia a fost un exemplu foarte bun, dialogul cu ea ne-a permis să compararăm două continente sub diferite aspecte: natura, ecologizare, educație, mentalitate etc.”

Ariana:

„Activitățile școlii de vară mi-au plăcut. Au fost educative, am aflat lucruri noi despre mediu, am învățat cum să reutilizez lucrurile pentru a diminua consumul. Am avut parte de un dialog extraordinar cu Patricia, studenta de la Arizona State University, care ne-a explicat despre educația din școlile din America. Interesant a fost și să realizez eu brățări, nu credeam că aș putea face asta. Cel mai mult mi-a plăcut vizita la fabrica de confecții, pentru că am înțeles câte resurse se folosesc pentru hainele noastre, modul în care pot fi reciclate diverse materiale. Și am reținut că gândirea circulară e în beneficiul tuturor!”

E cool să fii verde! 🌍

Articole asemănătoare

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *