Ciorici Alina: Impactul abordărilor constructiviste și experiențiale în cadrul Proiectelor eTwinning

Ciorici Alina, fondator proiect internațional educațional pe platforma Europeană pentru Educație ESEP-eTwinning

Anul de studii 2023-2024 marchează aliniera aspectului practic la aspectele teoretice studiate, cercetate și explorate în anii de studii 2021-2022 și 2022-2023, Metoda clasei inversate, eficacitatea acesteia în învățământul profesional-tehnic și Enseigner le français -outdoor classroom dans l’enseignement secondaire technique non tertiaire, prin demararea și realizarea unui proiect internațional pe Platforma Europeană de Educație Școlară ESEP – eTwinning.

Proiectul de învățare Explorarea lumii transportului – o călătorie în cunoaștere și inovație valorifică experiența din anii precedenți de lucru și deschiderea spre tot ce este nou și divers de mine prin adaptare și reziliență.

Am înglobat într-o mini-comunitate mai mulți parteneri și 50-87 de elevi din R. Moldova, Italia, România și Turcia, unde am pus lupa pe multi/transdisciplinaritate, diversitate și explorare împreună a unui subiect comun.

Disciplinele incluse în proiect: Limba și literatura română, limba franceză, limba engleză, chimia, educația pentru societate, matematica, fizica, electrotehnica au abordat o tematică actuală din perspectivă practică, interdesciplinar și transdisciplinar, care pune la unison toate ariile vieții, dezvoltând competențele cheie specifice disciplinelor incluse în proiect, imperativ fiind cercetarea, colaborarea, gândirea critică, creativitatea și competențele digitale și media.

Obiectivele SMART ale proiectului au fost: 

În cadrul acestui proiect captivant, chimia s-a întâlnit cu arta, lingvistica s-a împletit cu tehnologia, iar literatura a dansat cu disciplinele tehnice. Elevii noștri au explorat conexiunile dintre discipline prin intermediul aceleași teme, descoperind că a lor cunoștințe nu sunt insule separate, ci piese ale unui puzzle amplu.🧩

Prin îmbinarea disciplinelor, proiectul promovează gândirea critică și abilități de soluționare a problemelor, înțelegerea holistica a lumii din jurul nostru, pregătind elevii pentru provocările complexe ale lumii reale.🚀

📢 Am avut parte de o învățare de tip strategic, modern și participativ, implicând elemente din metoda Clasei inversate și metoda Outdoor, atât elevii cât și profesorii.

✅️Provocare enormă a fost lucrul în echipe mixte la discipline diferite ( în limbile română, franceză, engleză, italiană și turcă)! 👍👍👍

✅️Obiectivele au fost realizate cu succes și trăim satisfacția depășirii stereotipurilor, atât de către elevi, cât și de profesori. 👏👏👏

Prin tematica curriculară propusă, elevii au avut oportunitatea de a lucra împreună și de a crea produse educaționale, de a experimenta, de a face schimb de idei și de a obține rezultate minunate.

click aici 👇 https://www.canva.com/design/DAGEkh3tZIk/6KUt90SXi0o013BHUj_Uxw/view?utm_content=DAGEkh3tZIk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR0Kd0nKabX-nKi1s9V5rFcZRHUIu6QDa46kG6ce11TLbF12HGWcMvRE2z0_aem_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw#1

A fost o călătorie plină de provocări și descoperiri, dar și cu multe momente de conexiune, colaborare și umanitate. Ne bucurăm că am putut să fim parte din această experiență frumoasă și suntem mândri de toți participanții care au contribuit la succesul acestui proiect.

Mulțumim tuturor celor implicați și așteptăm cu nerăbdare următoarea aventură educațională!

PS. Succesul fiecărui proiect eTwinning reflectă nu numai creativitatea și munca noastră, ci și spiritul de echipă pe care îl cultivăm în cadrul acestei comunități. Să continuăm să ne inspirăm reciproc, să colaborăm activ și să creăm împreună o lume a cunoașterii și a cooperării!

CIORICI ALINA, Formator național

Articole asemănătoare

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *